Saturday, January 30, 2010

Some words of wisdom

Some words of wisdom for pondering

The most destructive habit....... ........Worry
The most destructive relationship. ......... ..Ill-will

The greatest joy......Giving
The greatest loss........ Loss of self-respect

The most satisfying work........ Helping others
The ugliest personality trait....... Selfishnes s
The greatest achievement ............ Selflessness
The most endangered feeling..... Contentment
The most dangerous species..... Man
Our greatest natural resource.... Human being

The greatest 'shot in the arm'............ Encouragem ent
The greatest problem to overcome.... Fear
The most effective sleeping pill........ Peace of mind
The most crippling disease. ......... Excuses

The most powerful force in life........ Love
The most dangerous act......... A gossip
The world's most incredible computer.... ......... The brain
The world's most forgiving organ....... ......... The heart

The worst thing to be without..... ......... Hope

The deadliest weapon...... .........The tongue
The noisiest sound. ......... ......... The thought
The two most power-filled words....... .... .....'I Can'
The greatest asset....... ......... Faith
The greatest effort...... ......... Staying at the present

The greatest worth ............ ......... Self- mastery
The greatest patience.... ......... ......... Humility
The greatest happiness ............ Peace of mind
The greatest wisdom...... ......... Letting go

The most worthless emotion..... .........Self- pity
The most beautiful attire...... ......... SMILE!
The most prized possession.. ......... Integrity
The most powerful channel of communication. ....Prayer
The most contagious spirit...... .........Enthusiasm

Monday, January 25, 2010

Tayar baru

sport rim pun kalah..

audi...proton, perodua boleh pakai??

macam mana dengan lubang-lubang yang banyak di jalan raya kita?

the technology

Friday, January 22, 2010

Survey by UN

A worldwide survey was conducted by the UN.
The only question asked was:
"Would you please give your honest opinion about solutions to the shortage of food in rest of the world".
The survey was a huge failure..... ... Do you know WHY?

** In Africa they didn't know what 'food' meant.

* In India they didn't know what 'honest' meant.
* In Europe they didn't know what 'shortage' meant.
* In China they didn't know what 'opinion' meant.
* In the Middle East they didn't know what 'solution' meant.
* In South America they didn't know what 'please' meant.
* And in the USA they didn't know what 'the rest of the world' meant.

Thursday, January 21, 2010

Surat daripada Amin

Dearest One,

With warm heart, I offer my friendship, and greetings. However, strange or surprising this contact might seem to you, as we have not met personally or had any dealings in the past. I humbly ask that you take due consideration of its importance and immense benefit.

My name is Amin Hanif, from Ghana. I have a reasonable amount of money inherited from my late father which I would like to invest in your country with a very and honest person and again, in a very profitable venture. And for you being in a business line and for your country being so peaceful I think you are in a good position to assist me.

Time is not on my side, I will appreciate if you can reply me immediately you receive this letter so that I can give you more information about my proposal. Please, reply me on this email address ( for more detail and for security purpose.

I’m looking forward to hear from you.
Warmest regards,
Amin Hanif.

Wednesday, January 20, 2010

Sardar Jokes

Sardar ordered a pizza and the clerk asked if he should cut it in six or twelve pieces.
"Six, please. I could never eat twelve pieces."
* * * * *
Why did 18 sardarjis go to a movie?
Because below 18 was not allowed.
* * * * * *
How do you measure a Sardar's intelligence?
Stick a tire pressure gauge in his ear
* * * * * *
What do you do when a Sardar throws a pin at you?
Run like Hell....he's got a hand grenade in his mouth.
* * * * * *
How do you make a Sardar laugh on Saturday?
Tell him a joke on Wednesday.
* * * * * *
What is the Sardar doing when he holds his hands tightly over his ears?
Trying to hold on to a thought.
* * * * * *
Why do Sardars work seven days a week?
So you don't have to re-train them on Monday.
* * * * * *
Why can't Sardars make ice cubes?
They always forget the recipe.
* * * * * *
How did the Sardar try to kill the bird?
He threw it off a cliff.
* * * * * *
What do you call 10 Sardars standing ear to ear?
A wind tunnel.
* * * * * *
What do you see when you look into a Sardar's eyes?
The back of his head.
* * * * * *
What do you do when a Sardar throws a hand grenade at you?
Pull the pin and throw it back.

Tuesday, January 19, 2010


Orang yang bersigup (merokok), walau macam mana hebat kempen pun, takkan mahunya diorang berhenti.

Hatta kalau pada kotak rokok tu letak gamba mereka mati dek merokok pun, belum tentu mereka nak berhenti.

Tapi setegar mana mereka menghabiskan duit untuk meracun diri sendiri, maka setegar itu juga kita perlu terus berkempen menyeru ke arah kebaikan.

Some tobacco companies have voluntarily listed product ingredients online in recent years but never with the specificity they must give the FDA, said Matt Myers, president of the Campaign for Tobacco-Free Kids.

For example, Altria Group Inc., based in Richmond and the parent company of the nation's largest tobacco maker, Philip Morris USA, has posted general ingredients on its Web site since at least 1999.

Cigarette makers say their products include contain tobacco, water, sugar and flavorings, along with chemicals like diammonium phosphate, a chemical used to improve burn rate and taste, and ammonium hydroxide, used to improve the taste.

Scientific studies suggest those chemicals also could make the body more easily absorb nicotine, the active and addictive component of tobacco.

"Until now, the tobacco companies were free to manipulate their product in ways to maximize sales, no matter the impact on the number of people who died or became addicted," Myers said. "The manner of disclosure previously made it impossible for the government to make any meaningful assessments."

About 46 million people, or 20.6 percent of U.S. adult smoke cigarettes, according to the Centers for Disease Control and Prevention, down from about 24 percent 10 years ago. It also estimates that about 443,000 people in the U.S. die each year from diseases linked to smoking.

Tax increases, health concerns, smoking bans and social stigma continue to cut into the number of cigarettes sold, which were estimated to be down about 12.6 percent in the third quarter compared with the same period last year.

Cigarettes and their smoke contain more than 4,000 chemicals; among them are more than 60 known carcinogens, according to the American Cancer Society. But scientists say they can't yet tell all they'll learn from the new data because so little is known about how the chemicals combine to affect people.

"The reality is that we have known so little over time that it's difficult to know with much accuracy what getting a good look is going to tell us about what we could do in the future," said Dr. David Burns of the University of California-San Diego, scientific editor of several surgeon general reports on tobacco.

Artikel yang asal lebih panjang. Tapi aku pendekkan.

Takut orang yang baca akan terpaksa pekena rokok sebatang dua dek nak menghabiskan baca naskah asal...

Sunday, January 10, 2010


ada satu surat dalam peti untuk aku, dari UNICEF Malaysia yang berpejabat di Damansara.
Tujuannya meminta sumbangan demi membantu anak-anak kurang bernasib baik.
Ada cerita tentang Puteri, anak Kedah yang menghidap HIV positif disertakan, sebagai pengukuh.

Tapi ada satu fakta yang lebih menarik, aku baca dalam satu lagi brosur desertakan sama.
Ayatnya berbunyi "in Malaysia, some 115,000 school children have not mastered writing, reading and counting skills"

Serta merta selepas aku bada fakta tersebut, aku terbayangkan Malaysia ni macam sebuah negara di pedalaman Afrika. Sekolahnya berupa bangunan tak berdinding, atap daun kering, dan budak-budak berpakaian serba selekeh, hingus meleleh, comot, busuk, rambut kerinting-kerinting, kulit gelap...

Dari mana UNICEF dapat fakta ni? Sekolah mana yang diorang pergi? Atau mereka pergi ke sekolah Tadika tempat ibu bapa meninggalkan anak sementara mereka keluar bekerja??

Tapi kalau pun UNICEF benar, aku rasa mereka patut menulis kepada isteri PM, bukan aku. Selepas datin rambut kembang tu berjaya menubuhkan insitusi untuk murid pintar, tentu dia lebih ghairah untuk membantu yang kurang pintar, tak pintar atau jauh tak pintar, apatah lagi kalau mereka ada 115, 000!

Tuesday, January 5, 2010

Hari pertama di sekolah

semalam hari pertama di sekolah.

Sampai di pekarangan kelas darjah 1, semua budak dah beratur dengan satu cikgu menyebut nama seorang demi seorang. Aku terlambat pada hari pertama sekolah!
Tapi mungkin juga proses menyemak tersebut yang dibuat awal, sebab ini bukan kali pertama abah hantar anak ke sekolah, mustahil dia lupa masa sekolah mula.

Sedang cikgu memanggil nama satu demi satu, dan aku masih bediri di kaki lima, abah tiba-tiba menjerit "ni anak saya, azman!". Kedengaran beberapa orang ketawa, abah terus suruh aku masuk ke dalam barisan.

Bila selesai, cikgu mengira setiap tiga orang. Tiga pertama ke kelas yang di kiri, tiga kedua di kelas tengah, tiga ketiga ke kelas di kanan, dan bersambung. Aku masuk ke kelas yang tengah, 1 Hijau.

Meja enam biji dikelompok sebagai satu kumpulan. Aku duduk dalam kumpulan depan dekat dengan pintu. Tiga orang di depan nama Zamri, Azmi dan Suhaimi. Sebelah aku pula ialah Fabian dan hujung, Norapian.

Tiga orang di depan tu rupanya berkawan baik, dah lama kenal. Zamri bapaknya ada kedai makan di pekan. Bapak Azmi rupanya sama tempat kerja dangan abah, tapi aku memang tak kenal Azmi melainkan hari ini. Suhaimi pula anak cikgu.
Fabian anak manager estet. Norapian pula, aku tak tahu.

Tak tahulah berapa orang dalam kelas tu, Bukan aku tak tahu kira, tapi dah tak ingat. Cikgu kelas adalah Cikgu Noriah.

Hari pertama kami di sekolah tak ada apa yang luar biasa dan mengejutkan.

Tapi beberapa hari kemudian, ada seorang budak perempuan, Tina namanya, masuk kelas kami tapi meraung-raung nak keluar semula sebaik bapak dia meninggalkan kelas. Hari-hari berikutnya pun, dia masih meraung-raung walaupun ada abangnya menunggu di koridor tak jauh.

Tak tahulah berapa lama Tina fobia masuk kelas. Dan aku pun tak berapa ingat pekara-pekara lain di masa-masa terawal menjejak kaki ke sekolah.
Maklumlah, perkara dah berpuluh-puluh tahun berlalu...