Monday, August 24, 2009

Bazaaarr

Tak tahulah sebab krisis ekonomi, masalah bekalan gula atau susah dapat bahan mentah, rata-rata harga makanan bazaramadhan ditanjungaru ni naik banding dengan tahun lepas.

Nasik ayam tahun lepas boleh dah dapat dengan harga RM3.50. Dua hari Ramadhan 1430H aku survey, paling murah RM3.80.
Semalam aku beli bubur kacang, rupa-rupanya harga RM1.50. Tahun lepas boleh dapat 50 sen lebih murah. Dah tu, semua gerai macam dah pakat-pakat letak harga sama. Mujurlah bubur tu sedap dan cukup manis, tambah sedap bila dimakan sejuk ketika Chelsea sedang mendahului Fulham.
Semalam jugak aku beli air sirap bandung. Yang Bandung hanya warnanya saja, rasanya ntah dah jadi Makasar atau Cirebon atau Irian jaya. Hampir sirap semata-mata. Patutlah harga air tak berubah, RM1. Rupanya ada benda lain yang dikurang.

Dah makin sahih tahun ini belajawan untuk ke bazaramadhan kena ditingkatkan.

3 comments:

si nakal andi said...

ah
dan ramadhan aku kali ni bercelaru aja aku rasa
takde jadual betul
hari first bebuka masak sendiri
hari kedua stay di opis
hari ketiga, balik lewat, nasib baik housemate masak
hari keempat aku masak

bila nak pi bazaar ramadhan??

azman said...

bukan tahun lepas ko dapat invitation ka nk pi bazar?
la ni dia dah xda...ko sure makin lemah nk pi bazar

si nakal andi said...

oh my god!!!

ko ingat lagi!!!!

hahahaha, aku pun dah lupa.. seriously!...

(ni yang malas nak ke bazaar ni... huhuhu)