Wednesday, February 11, 2009

Barangan buatan malaysia dan ....


Paklah minggu lepas menyarankan rakyat Malaysia mengutamakan keluaran tempatan. Rakyat perlu membuang fikiran bahawa barangan Malaysiarendah kualitinya berbanding import.

Jadi, utamakan lah barangan tempatan. PM dah bagi jaminan kualitinya setanding, dan gambar di atas menyatakan satu lagi kelebihan produk dalam negara, harganya jauh lebih murah!!!

Apa nak tulis dalam blog ni?
Sebenarnya, idea dah ada, tapi materialnya belum jumpa.

Jadi, untuk mengisi ruang, dan menguji sejauh mana aku dapat konsisten dengan benda baru ini, maka aku isi kan dengan "cut n paste" daripada akaun email aku:


Difference between "Wife" &"Girlfriend"

Some people say:
Wife is a HARIMAU ............ ...
Girlfriend is HARI HARI MAHU

And some say:

Wife is like TV, Girlfriend is like Handphone (HP)

At home watch TV, Go out bring HP.

No money, sell TV. Got money change HP.

Sometimes enjoy TV but most of the time play with HP.

TV free for life but HP, if you don't pay, the services will be
terminated.

TV is big, bulky and most of the time old but HP, is cute, slim, curvy
and very portable at any time.

Operational cost for TV is often acceptable but for HP is high and often
demanding.

Most Important, TV got remote but HP doesn't have.

Last but not least.......

TV do not have virus but HP have VIRUS......
Once get it, HABIS LAH.


So better choose TV lah!

2 comments:

si nakal andi said...

aku pilih handphone lah

baru lah mencabar

dah tercabar, baru syok hidup nih

aku nak 3 handphone!!!!

azman said...

3 handphone???

ganas demo..