Saturday, February 28, 2009

kalau dah tak suka..

Time suka, kentut busuk pun di kata wangi;
tapi bila dah tak suka, tak sempat kentut dah dikutuk kaw2..

thats the latest scenario in my workplace..
tapi tak boleh dielaborate kerana boleh menjejaskan kepentingan banyak pihak, dan menimbulkan kegelisahan - layak diISAkan kalo berlaku....



Kalo aku berhadapan dengan orang yang mulutnya meluahkan perkara-perkara yang aku tak suka atau tak setuju, aku tak menzahirkannya dengan kata-kata. Dah lama aku melatih diri sendiri untuk kutuk dalam hati. Sebab aku tau, acap kali dorang degil, cakap mereka saja yang betul. Kalo macam tu, kenapa kadang-kadang dorang macam bertanya pandangan aku?
Jawabnya, itu hanya salah satu method untuk mengesahkan kekepalabatuan mereka.




Dalam banyak keadaan, aku ada PR yang sangat teruk, melainkan aku berada dalam kalangan kawan-kawan biasa.

Lama dulu, Usop minta tolong aku bawa kawan dia yang datang berurusan ke sini, sebab dia pun outstesen. Mujur kawan tu datang sehari saja, maka malamnya aku hanya bawa dia ke kedai makan dan pusing-pusing bandar - sementara menunggu dia penat, atau lebih tepat aku yang mengantuk.

Bila aku jumpa Usop kemudiannya, kawan tu kata aku ni membosankan.
Aku tak dapat untuk tak bersetuju, dan hanya tersengeh mengakuinya.

Kalaulah aku agen insuran, atau kad kredit, memang aku tak akan lama bertahan.



Cukup-cukuplah becerita kekurangan sendiri.
Lets follow the trail...

follow the path, be sure to hold on to the "railing"



Keep an eye on the person in front of you



be very carefull when passing someone going in the opposite direction


now just up a few steps


gets a little steeper here - so put your toes in the holes


a few more steps to go


finally in sight



THE RESTAURANT!

Dare to go?


4 comments:

i.am.belle said...

mungkin tiada chemistry gitu.

jom nyanyi lagu amy 'aku dah bosan.. aku dah bosan' lalala...

si nakal andi said...

aku percaya
bahawa membosankan atau tidak
we are the one to decide
katakanlah, ko memang tak kenal mamat tu
memanglah ko memilih untuk tidak talkative dan letak barrier
so, normal lah untuk ko tunjukkan sisi bosan ko

tapi aku xpernah rasa ko bosan
hehehe

azman said...

belle, aku rasa post aku kali ni dapat inspirasi dr ko..



andi, ko tak rasaku bosan sbb we're just text-communicating..

kalo ko jumpa aku, sure ko bedoa aku balik n jumpa tru sms saja lah...
huhuhu

ab geldofg said...

pnuh mkna kata2 ko