Monday, March 9, 2009

aku suka



Aku suka tengok kapal terbang, terutama bila ia meluncur di udara.

Tapi sebab Tanjungaru ni hampir dengan laluan turun naik kapal terbang, maka ia sudah menjadi perkara biasa dan tidaklah aku teruja sangat. Tambah-tambah di sini tak banyak flight yang ada, MAS pun sekadar Boeing 737 saja.


Hari ni aku dah beli tiket balik kampung untuk raya puasa september nanti. Punya lah awal. Teruja sebab kawan aku call bagitau tiket MAS ada yang murah beberapa hari sebelum raya. Jadi aku pun ikut teruja lalu menterjemahkannya dengan menekan-nekan keyboard ke laman sesawang Penerbangan Malaysia. Sempat aku buat perbandingan kilat dengan Airasia untuk tarikh yang sama. Sah! MAS lebih murah dari Airasia. Sekali lagi aku bertindak kilat menaip butir diri dalam pautan tempahan. Natijahnya, aku kini berhutang RM340 dengan bank.

Walaupun belum ada kepastian tarikh cuti sebenar untuk perayaan, tapi aku jadi ahli nujum, membaca fikiran bos aku ketika hampir raya tersebut, meramal berapa hari cuti yang bakal diberi. Hasilnya, aku beli tiket semula balik ke Tanjungaru, seminggu kemudiannya.

Tindakan nekad terpaksa aku buat sebab jumlah penerbangan ke Tanjungaru dah makin terhad. Airasia sekarang dah pun menamatkan penerbangan keduanya ke sini. Ada pula khabar angin, akan tinggal hanya satu penerbangan terus dari sini ke KUL dalam sedikit masa lagi.

Ironinya, airport di sini baru saja siap diperbesarkan. Kerja memanjangkan landasan dah masuk fasa terakhir. Tapi, MAS dan Airasia macam tak tertarik dengan naik taraf tu.

jadi, apa pengajarannya?
- tak ada apa yang menarik di tanah Tanjungaru ni...




Sempena Maulirurasul ini, aku senaraikan 4 tanda kita mencitai Rasulullah, seperti yang disebut Ust, Ansarullah sabtu lepas

1. mentauhidkan ALLAh
2. membaca dan mengamalkan Al-Quran
3. mengamalkan sunnah baginda
4. mempertahan dan membela sunnah baginda

1 comment:

si nakal andi said...

kamu suka
dan aku pulak sedih

aku belum tau dapat balik ke kampung atau tidak
maklum lah
projek kena disiapkan before end of the year
ada khabar angin cakap
cuti akan di bekukan

huhuhu

tapi kalau dapat cuti
aku akan ke phuket!! yehaaa!

p/s : tanjung aru tidak akan membosankan dengan kehadiran ko!