Monday, March 16, 2009

Hari ini saya

Hari ini saya ke TMPoint yang serba baru dan moden. Kakitangannya nampak segak bergaya dengan jaket warna koko, menjelaskan lagi imej korporot GLC ini.
Sayang, tak ramai pelanggan.



Hari ini saya pergi ke pejabat kastam. Kunjungan pertama ke sana, ke bangunan warna warni ala tadika. Hiasan dalaman nya juga nampak ceria. Ketika mengadap pegawai wanita di tingkat dua tu, saya sempat memanjangkan leher memandang ke sebelah kanannya, yang sudah sedikit terlindung dek kubikelnya. Saya menghulur leher kerana terdengar bunyi-bunyi sedang saya tidak perasankan ada orang lain ketika itu. Rupanya memang ada. Seorang pegawai wanita lain, sedang menatap monitor, berYM.



Hari ini saya pergi ke pasar. Bau pasar tersebut masih tak berubah sejak kunjungan kali akhir lama dulu. Bau ikan lah, takkan bau kambing. Bila berjalan ke kereta, sempat memandang dari jauh dua orang lelaki sedang menimbang ikan di atas jeti. Bukan sebarang ikan, tapi ikan jerung yang sudah pun dikerat-kerat. Beratnya boleh tahan melihatkan dua lelaki tersebut sedikit goyang-goyang bila memikul ikan yang sudah dicangkuk ke penimbang. Siapa yang makan ikan jerung di tanjungaru ni? Entah.

Jadi, apa yang saya dapat hari ini?

pertama - TMPoint tak relevan bagi saya kerana saya menguruskan bil melalui Maybank2u.
kedua - saya kena mengusahakan sekitar RM10k menjelang hujung tahun ini.
ketiga- ikan jerung tanjungaru tak makan orang, sebab orang lebih dulu makan ikan jerung.

2 comments:

Amir' said...

ttup mulut ikan jaws tu..berbau ler..

azman said...

ikan tu sekadar nak tunjuk gigi sihat dan kuat